Young Capital ook dit jaar onbetwiste winnaar in InstockMarket’s Horeca Impact Challenge!
Young Capital (HEAT aan ’t IJ) is opnieuw de winnaar van de Horeca Impact Challenge 2023! Afgelopen jaar heeft de HEAT locatie bijna 28 duizend kilo(!) aan eten gered, waarmee ze onbetwist de eerste plaats innemen. Naast HEAT aan ‘t IJ deden andere locaties zoals SLA, Gemeente Lelystad en verschillende Vermaat locaties het ook onwijs goed, en hebben ze het afgelopen jaar enorm veel impact gemaakt.
Dagelijks verzorgt HEAT aan ‘t IJ een heerlijke lunch voor hun gasten in het bedrijfsrestaurant van Young Capital, waarbij ze gebruikmaken van de geredde producten van InstockMarket. Op deze manier krijgen producten die anders verspild zouden worden vanwege uiterlijke afwijkingen of eenvoudige overschotten een tweede kans. Een goede en effectieve manier om op grote schaal impact te maken.
De Horeca Impact Challenge
InstockMarket is een duurzame horecagroothandel en zet zich al jaren in om voedselverspilling te verminderen. Samen met hun aanbieders, partners en klanten heeft InstockMarket afgelopen jaar ruim 800 duizend kilo met eten gered. Voedselverspilling heeft een enorme impact op onze aarde, omdat naast het eten ook alle landbouwgrond, energie, water en CO2-uitstoot voor de productie hiervan verloren gaat.
Daarom daagt InstockMarket de horeca jaarlijks uit om zoveel mogelijk eten te redden met de Horeca Impact Challenge. Het is een wedstrijd waar je automatisch aan mee doet als je bij InstockMarket besteld. Hiermee wil InstockMarket op een leuke manier hun klanten motiveren om zo veel mogelijk impact te maken. Want impact maken doen we samen en dat zal beloond worden!
Een mooi verhaal voor jouw gasten
Elke maand ontvangen klanten van InstockMarket een klimaatdashboard in hun klantenaccount. Het dashboard geeft niet alleen inzicht in de geredde kilo's voedsel, maar vertaalt de gemaakte impact naar vierkante meters grond, kilogrammen CO2, en liters water die verspild zouden worden als het product niet gered zou worden. Een mooi communicatiemiddel voor zowel je werknemers als voor je gasten.
HEAT aan ‘t IJ, de onbetwiste winnaar
Smaak, transparantie en duurzaamheid staan bij het bedrijfsrestaurant van Young Capital centraal. Na het winnen van de eerste prijs vorig jaar, door 19 duizend kilo voedsel te redden, hebben ze ook dit jaar weer een topprestatie geleverd door 1,5 keer zoveel te redden - bijna 28 duizend kilo! Biologische saladebar SLA staat op de tweede plaats met 24 duizend kilo gered voedsel en Café Neo (HEAT aan ‘t IJ) claimt de derde plaats met 22 duizend kilo. Ook Gemeente Lelystad en een aantal Vermaat locaties deden het goed en hebben veel impact gemaakt het afgelopen jaar.
SLA
24.003 KG
Young Capital
(HEAT aan ‘t IJ)
27.933 KG
Cafe Neo
(HEAT Amsterdam B.V)
22.088 KG
4
5
6
7
8
9
10
Gemeente Lelystad
TOPdesk Nederland BV (Vermaat)
Fluor (Vermaat)
La Place Roermond Outlet (Vermaat)
KPMG (OSP Catering)
McKinsey (Vermaat)
JetBrains Restaurant (We Canteen)
Ga met jouw horecalocatie de uitdaging aan in 2024
Is deze challenge je helemaal voorbijgegaan en zie jij jouw horecalocatie volgend jaar ook een van deze mooie prijzen naar huis gaan? Ook in 2024 staat er weer een nieuwe editie op het programma. Aan het eind van het jaar wordt de winnaar bekend gemaakt. Een goede reden om nóg meer eten te redden in 2024.
Ook impact maken? Meld je dan hier aan als klant en doe mee aan de Horeca Impact Challenge 2024!