EEN ZAAL VOL VERANDERING - InstockMarket geniet na van geslaagd event

EEN ZAAL VOL VERANDERING - InstockMarket geniet na van geslaagd event

In het oude bedrijfsrestaurant van Shell-medewerkers, inmiddels een prachtige eventlocatie aan het IJ in Amsterdam, werd mooi duidelijk hoe InstockMarket het anders wil gaan doen. Dinsdagavond 8 november brachten Dolf Jansen, Louise Korthals en andere geweldige artiesten confronterende kunst & muziek tot gehoor. Met meer dan 100 mensen uit de top van de horeca was het een avond vol verrassingen.

Sociaal-ondernemer Chantal Inen riep de oprichters Bart en Selma op het podium. Na een lastige corona periode van twee jaar ging het roer bij Instock compleet om. Bart en Selma besloten te stoppen met hun restaurants en zich volledig te richten op InstockMarket; de online groothandel voor geredde producten. “We kregen meer producten aangeboden dan we zelf konden gebruiken in de restaurants, het was dus een logische stap om die mooie producten aan andere chefs aan te bieden” zei Bart in gesprek met Chantal. Afgelopen jaar heeft InstockMarket een mooie groei doorgemaakt, samen met maar liefst 300 bestellende chefs is er inmiddels 1,8 miljoen kilo eten gered. En dit is nog maar het begin, in maart 2023 verhuist het Food Rescue Center naar een grotere locatie. “Ik ben enorm trots op alle circulaire bedrijven en chefs hier in de zaal waarmee we samen nog meer impact kunnen bereiken”, zei Selma.

Klimaatopwarming moet nu worden aangepakt; 8% van de Co2 uitstoot in de wereld wordt veroorzaakt door voedselverspilling. Nederlandse cabaretière en zangeres Louise Korthals zong hier prachtige zelfgeschreven nummers over ondersteund op piano en bas. De confronterende boodschap kwam bij iedereen recht in het hart binnen:

Mens! Als je het lot wil bepalen
Waarom zo’n zooi?
Mens! Hou toch eens op en maak het hier mooi!
Wees dan toch groots voor jezelf en de rest

Dolf Jansen bespeelde de gehele zaal met zijn verhaal vol luchtige grappen met serieuze ondertoon. Kortom, we waren vereerd met al deze kunst op topniveau.

Ook de merken Resty en the Ketchup Project waren aanwezig met hun toffe producten. Deze circulaire producten worden naast een breed assortiment aan AGF, vlees, vis en andere plantaardige producten ook aangeboden bij InstockMarket.

Aan het einde van de avond kwam de tussenstand van de Horeca Impact Challenge aan bod. Hoe meer kilo’s eten een klant redt bij InstockMarket, hoe groter de prijs! Vermaat catering stond met de locaties Fluor en Optiver op nummer 2 en 3. En met een indrukwekkende 16 duizend kilo gered eten staat de locatie van en Heat aan t’ IJ bij Young Capital op 1. In minder dan 2 maanden wordt de absolute winnaar van 2022 bekend.

Graag bedanken we alle gasten, artiesten en partners voor dit prachtige event. Wij zijn apetrots dat wij dit hebben kunnen waarmaken. Heb jij het gemist en wil jij ook impact maken, neem contact met ons op en hopelijk zien wij jou bij ons volgende event!